25 Ekim 2017 Çarşamba

Asıl mevzuya gelecek olursam
Söz konusu çift yönlü otoban yollar değildi elbette
Toprağa dönük bir kalbin
Çaresiz sahibi olmaktı benim ki
Aramızda kalacak mı bilmem ama
Zaten sırları da sevmem ben
Hiç boyumdan büyük sırların arkasında gizemcilik oynayıp,
Birini sobelediğimde mutlu da olmadım.
Hayatta ki en büyük kederi
Sınavdan aldığı 90 olan biriyle dertleşmeyi de hiç aklımdan geçirmedim.
Henüz kendi kayığımın kaptanı olabilmişken,
Vapura çarpmaktan da korkmadım hiç.
Edebiyatım hep iyiydi,
Fakat;
Kalpleri sevmeyen kör ruhların dünyasında
Matematik, öldürülmeyi bekleyen bir ben yaratmışken üstelik
Tattığım o çaresizliği harfleri harcayarak anlatabilmem pek de mümkün değil.
İçime sığmayı bilmeyen doğrularım,
Yalanların arasında zafer çığlığı atacağı o günü bekliyor.
Tıpkı iki kişilik o koca bankta,
Tek kişi oturanların da omuzlarının sıvazlanacağı günü beklediği gibi.
Bilenler parmak kaldırmasın ama
Bazı geceler saniyelerin durduğuna şahit oldunuz mu hiç?
Ben oldum.
Kalbimin durup tekrar çalıştığına da.
Bana çelme takan ayakların,
Dört nala koşup oynamasına da.
İsyanın eşiğinde zamanı öldürmeye çalışırken ben,
Hayatın kıyısından çok defa sallandırdım ayaklarımı,
Selam yolladım martılarla herkese,
Sana da.
Çıkmaza girmeden doğru yolu bulamazmış insan,
Elleri düğüm olmadan,
Çözülmezmiş.
Tükenmeden kalkan ayağa güvenilmezmiş
Acı çekmeden oldum denmezmiş,
Olmadım demek isterdim,
Şu sonbaharın sarı yaprağı olmuş olsun,
Ben olmadım.

1 yorum:

Asıl mevzuya gelecek olursam Söz konusu çift yönlü otoban yollar değildi elbette Toprağa dönük bir kalbin Çaresiz sahibi olmaktı ben...